13 March 2010



Sahabatku Sehingga ke saat ini...
Aku tak pernah lupa akan kali pertama huluran persahabatan yang kau berikan...
Indah...dan mengembirakan.
Sehingga ke saat ini...
Aku tak pernah lupa akan nasihat dan pengajaran yang kau berikan...
walau di luar kesedaranmu...aku menyimpannya di sudut hatiku....

Sehingga ke saat ini...
Engkau tak pernah jemu menghulurkan persahabatan...nasihat...pengajaran padaku...
Diiringi dengan nilai kejujuran yang aku temui di maya ini...di ruang ini...

Untukmu sahabat...walau engkau tidak pernah kenal aku siapa namun tak pernah sesaat engkau meninggalkan aku keseorangan....

Sahabat...semoga...hari-harimu penuh bahagia dan ceria seperti kebahagiaan yang pernah engkau kongsi dengan aku tanpa ragu...

Sahabat...ketahuilah olehmu...di sini aku menemui nilai kejujuran yang sebenar...yang takan luntur dan pudar selamanya...
Indah bukan pada zahir,
tapi terletak pada tutur,
terhampar pada pekerti,
terserlah pada santun,
tersentuh pada hati.
Yang indah itu sukar dicari
tanpa menilai dengan mata hati..
Kau kah sahabat ku..???

0 Comments:

Post a Comment