26 November 2010






surau














13 November 2010

Plaza GURney.......pnng...:)

 lokasi::...................plaza Gurney....
dari kanan ; adam,aku,,,shahrul....zakuan..


 

tringin nak mkan ketam.....tp xbleh...gatal stu bdan...:(

blakang plaza...biasa la dah xthu nk buat ape......mcm ni cra nya..hehe

ni tapak jom heboh...batu kawan.....sampai je trus brgambar..

27 August 2010



. Solat Tarawih

1. Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama
Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.

2. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kedua
Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya.

3. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga
Para malaikat di bawah 'Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.

4. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempat
Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.

5. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelima
Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa.

6. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenam
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu.

7. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuh
Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir’aun dan Hamman.

8. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapan
Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.

9. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w.

10. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesepuluh
Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat.

11. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesebelas
Ia meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.

12. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduabelas
Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya.

13. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigabelas
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan.

14. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas
Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.

15. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas
Semua malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.

16. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas
Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.

17. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas
Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.

18. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas
Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).

19. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilanbelas
Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.

20. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh
Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh.

21. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya.

22. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh dua
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut.

23. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tiga
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya.

24. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh empat
Allah S.W.T akan membuka peluang untuk dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

25. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lima
Allah S.W.T akan mengangkat seksa kubur darinya.

26. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

27. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat.

28. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lapan
Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat.

29. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh sembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur.

30. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh
Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar.

18 July 2010


 “diDaLAM kEhIdUpAN iNI kitA PaSti MemPuNyAi iMpIaN tetAPi tAk S’LalU tErJadI tErkAdANg SaAt akan MeRaSA iMPiAn itU diAMbANg NYATA…SaNg WaktU MeMbUAtkU tErJaGA dAn dISaAt ENgkAu PeRgI kU RaSA hAtIkU ReMUk RedAM,,!!!”

 “Yaa Allah teguhkanlah hatiku atas agamaMu… Yaa Allah teguhkanlah hatiku untuk taat kepadaMu… Yaa Allah teguhkanlah hatiku untuk da’wah kepadaMu… Yaa Allah teguhkanlah hatiku untuk berjuang dijalanMu…”

09 July 2010


element in machine design
pneumatic and hydraulic
occupational safety and heath

ermm...serius aku xska ergghgh.....

wweeek...
ni la antara subjk aku sem ni...
.yang bleh menbuatkan aku berdarah otakk..
ya allah tme klas..
.aku rase nk je bawak bantal...
bila je lect mula ngajar
 aku pm mula la...pasang astro(berangan)...
kadang2 tu boleh sampai ke  negara jepun owwwhhh....
tapi aku ad gak perasan kawan aku yang len
sama la mcm aku.huhu...ad yang xabis2 buat magic..
ad yang sedang pikir masa depan..
ad yang berlatih silat...
couple...
ad yang menguat mcm badak air..
n mcm2 ag la....

aku pm xthu la...bila tiba je klas ni....jam kat tangan aku
mula la bergerak lambat gilee....tiap kali aku tengok
jam...1mnit skali bergerak..(saat demi saat aku tgok)
kalau masa subject len owkea lak aku tgokk....

dari awal kelas hingga la akhir kelas
 mata aku sentiasa kat jam..
sambil dalam ati ku berkata>>(bila la nak abis masa die ni)..

lectre aku ni pm satu ..die ni ska sgt  brtanya di akhir klas...
ni masa yang aku paling benciiii...
asal nama aku je kena...
 mesti...
die bagi soklan yang xmsuk akal aku nk jawab..
aku ape lagi jenuh la aku dok meneka...kadang2 ad gak yang kena...huhu
time 2 la...saat aku paling CEMAS...






08 July 2010



Sayangku, jika cintaku padamu adalah cinta buta, campakkan aku dengan kata-kata tercetus yang boleh kau ucapkan.

, jika cintaku padamu menjauhkan aku dari Allah maka hinakan aku dengan hinaan yang paling hina yang boleh kau lontarkan.

, jika cintaku padamu tidak boleh membawamu pada perbaikan diri, maka tutuplah hatimu untukku serapat mungkin yang kau boleh.

Namun………….
Jika cintaku kerana pengabdianku pada Allah
Jika cintaku kerana ingin membawamu pada kedekatan dengan Allah
Jika cintaku kerana ingin menjadikan dirimu sebagai bidadariku kelak di hari nanti
Jangan kau palingkan wajahmu,
Jangan kau tutup hatimu,
Jangan kau campakkan diriku


kerana walaupun setitis cintaku belum sempurna namun kala dekat dengan mu hasrat menyempurnakan rasa cinta senantiasa ada.

Sayangku ……..
Aku cinta padamu.

06 July 2010

Demi ALLAH,
Aku tak tahu apa yang
harus kukecam
hawa nafsuku,
Atas cinta
Atau mataku yg
menggoda, ataukAh hati ini.
Jika kukecam hati, ia berkata:

” Gara – gara mata yg memandang! ”
 Dan jika kuhardik mata, ia berdalih:
“Ini kesalahan hati!”

Mata dan hati telah dialiri darah,
Maka wahai Ya Rabbi,

jadilah Penolongku atas mata & hati ini….

05 July 2010



IKUTILAH JALAN KEBENARAN ITU JANGAN HIRAUKAN WALAUPUN SEDIKIT ORANG MENGIKUTINYA!JAUHKANLAH DIRIMU DARI JALAN JALAN KESESATAN DAN JANGANLAH TERPESONA DENGAN BANYAKNYA ORANG ORANG YANG MENEMPUH JALAN KEBINASAAN!

Sunnah itu bagaikan bahtera nabi nuh.Barangsiapa mengendarainya niscaya dia selamat dan barangsiapa terlambat dari bahtera tersebut maka dia akan tenggelam……
…….!
Oleh sebab itu Ibnul Qayyim mengatakan di dalam sebuah kitabnya,




“Asas segala kebaikan adalah pengetahuan yang kamu miliki bahwa apa pun yang Allah kehendaki pasti terjadi dan apa yang tidak Allah inginkan tidak akan terjadi. Dengan demikian maka pastilah bahwasanya segala kebaikan adalah berkat dari nikmat-Nya, sehingga kamu pun wajib mensyukurinya dan merendahkan diri untuk memohon kepada-Nya agar Dia tidak memutus kenikmatan itu darimu. Dan juga menjadi terang bahwasanya segala keburukan itu timbul akibat tidak mendapatkan bantuan dari-Nya dan tertimpa hukuman-Nya. Oleh sebab itu segeralah kamu memohon kepada-Nya agar Dia menghalangimu supaya tidak terperosok ke sana. Dan juga mintalah kepada-Nya agar tidak membiarkan dirimu sendirian dalam melakukan kebaikan dan meninggalkan kejelekan. Semua orang yang mengenal Allah pun telah sepakat bahwa segala kebaikan maka sumbernya adalah karena taufik dari Allah kepada hamba. Dan mereka pun sepakat bahwa segala keburukan merupakan akibat hamba tidak mendapatkan pertolongan dari-Nya…” 

(Al Fawa’id, hal. 94).

04 July 2010


-Bawalah hatimu kemana saja engkau mau
sesungguhnya cinta pertama itulah cinta sejati
Berapa banyak tempat sudah disinggahi
namun kerinduan tetap pada kampung halaman
Api kerinduan meronta ingin selalu dekat denganmu
celaan itu hanyalah sebuah kesalahan
tidaklah aku berpaling darimu karena celaan
dan tidaklah aku berpaling darimu kecuali sementara waktu saja
Kutinggalkan yang lain sejak kukenal kau
seolah-olah bekal perjalanan yang tiada habisnya
Seumur hidup kegembiraan ini tak dapat menutupi penyesalanku
karena telah meninggalkan kekasih
Seribu satu bayangan menawan hati setiap malam
jatuh cinta kepada yang ini kemudian kepada yang itu
namun keesokan hari begitu cepat melupakannya
Dahulu hatiku hampa sebelum terisi cinta kepadamu
sibuk mengingat yang lain, terlena dalam permainan
Ketika cintamu memanggil hatiku ia membalasnya
Kulihat ia tidak lagi berpindah ke lain hati
Teruskanlah hubungan ini jika engkau mau
putuskanlah jika itu memang plihanmu
hatiku tidaklah baik kecuali bersamamu
sungguh aku kehilanganmu bila aku berbohong
sungguh tiada lain didunia ini yang lebih membuatku gembira
sekiranya seluruh keindahan ada di kota ini
namun akan terasa hampa jika engkau lenyap dari pandanganku
jika engkau hilang dari pandanganku maka pikiran selalu melayang mengingatmu
jika impian tidak mengunjungiku
maka hati ini akan mengunjungimu
jiwaku adalah lisan yang menggambarkan tentang cintamu
jiwaku adalah hati dan engkaulah yang menyebarkan isi hati
jiwa ini mati karena penyakitnya
namun ia menyembunyikan penyakitnya itu dari orang-orang yang menjenguknya
betapa pilu arwah ini mengadukan cintanya
yang ia berikan kepada selain kekasih hati
Wahai orang-orang yang pergi dalam keadaan lalai
sampai kapankah engkau menganggap baik perbuatan keji
sampai kapan dan kapan engkau tidak takut datangnya hari itu
yaitu hari ketika Allah membuat bicara seluruh anggota badan
sungguh aneh, padahal engkau orang yang dapat melihat
bagaimana mungkin engkau tersesat dari jalan yang terang
Kami berlepas diri kepada Allah
dari orang-orang yang terkena virus musik dan nyanyian
berapa kali aku katakan wahai manusia
kalian berada di tepi jurang kehancuran
namun mereka justru mencela kami
mereka terus larut dalam kesesatan mereka itu
sementara kami kembali kepada Allah meniti jalan yang lurus
kami menjalani hidup di bawah naungan sunnah rasulullah
sementara mereka mati dalam keadaan bersenandung ria

03 July 2010

“Semua yang ada dalam hidup AKU adalah anugrah terindah yang pernah ALLAH berikan buat AKU dan belum tentu semua orang dapat merasakan indahnya jalni hidup ini .dan aku tidak akan sia2 kan hidup ini walaupm sesaat........

24 June 2010

Di hari ini aku tdk dpat tdur slalu ingat mu.aku hanya ingin melihat seseorang yg aku sayangi tersenyum bahagia.aku merasa bersalah sgt jka ku buat kamu brsedih.saat itu memang tdak dpat menahan rasa_dan air mata sampai tanpa sadar aku membuatmu terluka,aku menyesal +end+ aku minta maaf,aku tdak bleh berhenti memikirkanmu…..?

09 June 2010


aku memang sulit melupakan nya tp aku masih lagi bleh mengerti keputusan nya, tak sedikt pun dendam tersirat ,tak setitik pun benci tertulis…..karna ku tulus menyayangi nya..dan ku yakin tuhan memberi jalan yang benar…suatu saat ku temukan yang mencintai ku dan biarkan waktu yang menjawab……

25 May 2010

15 May 2010


Dengan senyuman, kau luluhkan hatiku…
dengan senyuman, kau perlihatkan dunia padaku….
hanya dengan sebuah senyuman….
kau berikan aku kesadaran…
begitu indah cerita hidupku oleh senyummu….huhu

14 May 2010

Seandainya kepala seseorang di tusuk dengan jarum dari besi itu lebih baik dari pada menyentuh wanita yang tidak halal baginya.” (Hadits hasan riwayat Thabroni dalam Al-Mu’jam Kabir 20/174/386 dan Rauyani dalam Musnad: 1283, lihat Ash Shohihah 1/447/226)
Bersabda Rasulullahi Shallallahu ‘alaihi wassallam: “Sesungguhnya saya tidak berjabat tangan dengan wanita.” [HR Malik 2/982, Nasa’i 7/149, Tirmidzi 1597, Ibnu Majah 2874, ahmad 6/357, dll


hidup adalah sebuah cerita. semuanya akan datang dan semuanya juga akan pergi sesuai dengan waktu yang sudah di tentukan oleh tuhan.Apapun yang terjadi pada hidup kita anggaplah itu sebagai sbagian dari hidup kita yang tidak boleh tidak harus terjadi…ingat lah kita ini hanya hamba di muka bumi…bkannya raja bleh sesuka hati melakukan ape sja yng kita mhu…..ingat lah pada pencipta kita,dari mana kita datang dan kemana kita akan pergi…dunia ini hanya lah pimjaman…ingat la wahaiii manusia yang lalai seperti ku…..

11 May 2010

 “Ya Allah kerinduanku menyempurnakn sparuh agamaMU,Mnjaga kehrmatan ini, mnjauhkan diri dari fitnah. Berikanlah hambamu ini pendamping hidup dgn seorg wanita yg dapat membimbing diri ku di dunia dan akhirat ya Rabb,,,aamiin T_T,siapakah dia?¿?”

10 May 2010

Pengalaman telah banyak mengajara aku erti kehidupan di dunia ni,pahit ,manis,geram.rasa kasih dan sayang ,suka duka ,kecewa,hampa,cinta.......CINTA........cinta2..cinta.inilah perasaan yang selalu ada di dalam diri ku tidak pernah rasa jemu Dengan rasa cintalah muncul semua perasaan  di jiwaku.......semua nya telah aku lalui dan aku jalani..ada yang manis dan ada juga yang pahit ...walaupm amat berat, itu la hakikat sebenar kehidupan ku.....sekarang ini aku masih lagi xtahu kemana arah kehidupan ku yang sebenar nya di masa akan datang..adakah aku akan jadi pengemis jalanan,buruh kasar,pencuci bangunan,rempit jalanan......atau aku akan jadi engineer,usahawan yg berjaya,ahli perniagaan,....kemana kah hidupku???aku juga tahu aku tidak akan hidup didunia ini untuk selama nya..dan aku yakin kematian akan semakin hampir dengan ku,...ya allah sebelum kau ambil nyawa ku,berilah peluang dan kesempatan pada ku untuk rapat ,dekat dengan mu...aku tahu kehidupan aku yang sebenar nya adalah di sana iaitu di akhirat......dunia,dunia......mengapa dugaan di dunia ini sangat berat bagi manusia seperti ku.insan selalu lalai dan leka.terlalu seronok mencari keseronokan didunia yang sementara..........yang entah ada, entah tidak iman di dada.....aku akan mati..mati.....mati2 ..di hati ku perasaan mati telah mula wujud “”bukan kematian yang aku takutkan,nmun yg aku takutkan adalah bgaimana keadaan aku nanti pada saat mati,...........................mudah-mudahan suatu saat nanti aku meninggal dgn khusyuk dan istiqammah,,amin..””

08 May 2010


Ohhh..lisa mngapa disaat aku nk test MOM(mcnic of material) ….kau bleh plak buat lagat ngeri yg mblehkn aku xlena tdor mlm…..ohh lisa bkan slah aku atas pkara yg demikian .bkan aku xnk jwab call n bkan aku xnak rply msj tp….i2 smua slah teipon ku, bteri Con …….
.bdoh pny teipon…(krana kau teipon aku yg kna)’mmg xadil btul’’’.aku ttp xbersalah…errr……xbrsalah22….ohh lisa jgn la kau hukum aku dgn hkuman yg bgitu brat pada ku….aku thu kau tlah mgcoteng dgn rakuss nye namaku pada blog kau ,,,(ooo kau igat aku xthu)..Soft cpy ad ag ngn aku ni….kejam..kau mmg kejamm..arrrr ohh lisa………….Mngapa,, Mngapa lisa? Mengapa ini semua bisa trjadi?(mcn lgu spider jeee). ….Mengapa stelah kau curi htiku, kau rmpak cntaku lants kau bunh cntaku shingga aku terbunuh dlm kemalangan cnta yg ngeri? Aku bgaikan terhimpit dan dihimpit oleh guni-guni batu yg kau timpakan di atas belakangku. Derita yg kau timpakan itu adalah bebanan yang terlalu berat untuk ku tanggung bgaikan mendkung 75.2N biawak dan 386N anak beruk… Aku sedar siapa aku. Aku hanya seorang insan biasa yang suka makan mi segera. Aku bukan Gaban , McDonald's, Superman atau power rnger. Aku juga bukanlah Ultraman seperti yang kau idam-idamkan...ishhishis(sdih2)...abissssssssss……mintak2 la aku dpat jwb smua solan MOM  ni..hehe…bersambung..

05 May 2010



Ya allah ya tuhan ku,…..aku pm xthu mengapa prasaan benci dlm diri aku ni pada seseorng smkin mengbuak2….aku dah cba untuk mghilangkan prasaan benci trsbuk dlam diriku…tapi makin aku buang makin byak yng datang ….. ,aku pm xthu mengapa...aduhhh.....arrrgggg...ya allah hanya pda mu la aku megadu nasib……...ya allah adkah slah driku mbenci seseorg akan skap bruknye yg mlanggari peraturan mu..,,,,,tp bkan padanya,,,ssungguhnye kebencian ini adalah tnda cinta,syang  aku pada nye,,,,.ya allah kau la yang maha mengetahui segala kesulitan hamba mu yang hina ini....tapi aku thu ada khidmah di sebalik kejadian ini.......ya allah kau la yang maha pengasih lagi maha penyayang maka permudahakn perjalanan hidupku agar aku dapat menenpuh hari-hari yang mendatang dengan aman dan mudah di setiap perkerjaanku.....amin....

Di sini kami mencari kematian, kemenangan hanya di sisi ALLAH. Saat anda tertidur dalam kehangatan selimut daging-daging manusia Bosnia, dalam kesejukan atap-atap runtuh Chechnya, dalam kelembutan kehormatan wanita Afgan, dalam mimpi indah daratan Palestina, dalam buaian dongeng rakyat Irak.
Kami merayap mencari mati. Kami tidak ingin tidur. Kami takut dengan kesenangan dunia, kami takut seperti anda, kelak menjadi tamak. Tamak pada kesenangan semu, tamak pada kesombongan, tamak pada kebohongan. Kami haus darah. Darah anda, teriakan kesakitan anda, kekalahan anda, kerugian anda dan ketakutan anda; semua itu menjadi penghibur kami, penghibur kesepian kami, pengisi waktu kami.
Sebelum kami berjumpa dengan ALLAH kami, dengan membawa bendera kemenangan.
Kami yakin ALLAH kami penuhi janji, kami yakin Al Qur`an benar adanya, kami yakin sabda Rasulullah, kami yakin Islam akan selalu berkibar dan menyebar serta menjadi yang terbenar.
Setiap titis darah kami di sini, adalah janji syurga dan kemenangan akhirat semakin mendekat. Setiap peluh keringat kami di sini, adalah yakin membersihkan tanah Islam yang telah ternajisi tapak-tapak kaki anda. Pekikan kami adalah lagu-lagu suci, pengagung yang Teragung.
Takbiiir!!!

04 May 2010


Berhati-hatilah dengan perkataan dusta, menyebarkan isu bohong, menuduh orang muslim tanpa bukti, dan berprasangka buruk terhadap kaum muslimin !!!
Oleh


Syaikh Dr Abdul Azim Badawi

Wajib bagi kaum muslimin untuk mempertajam kewaspadaan mereka dan berhati-hati terhadap musuh mereka, serta hendaknya kaum muslimin senantiasa mengingat, bahwa musuh-musuh mereka selalu bergadang untuk menyusun rencana dan makar terhadap kaum muslimin. Maka dari itu kaum muslimin harus senantiasa waspada sehingga bisa mengetahui darimana munculnya permusuhan dan bagaimana kebencian di antara mereka dikobarkan!!
Sesungguhnya, keberadaan orang-orang munafik di dalam masyarakat Islam merupakan bahaya laten yang besar, akan tetapi lebih berbahaya dari itu adalah adanya orang-orang beriman yang senantiasa menerima dikte dari kaum munafik, mereka juga mau mendengar gosip-gosip kaum munafik, bahkan mengekor di belakang pendapat dan sepak terjang kaum munafik, tanpa menghiraukan dampaknya terhadap kaum muslimin.
Al-Qur’an telah mencatat untuk kita sebagian bencana yang menimpa kaum muslimin, akibat mengekornya sebagian kaum muslimin dibelakang kaum munafik, para pedengki, sehingga kita bisa memetik hikmah dari pengalaman orang-orang sebelum kita.
Wahai para penebar berita bohong ! wahai penelan fitnah ! wahai orang yang tidak senang melihat dua orang saling mencintai kecuali pasti berupaya untuk memisahkannya ! wahai orang yang ingin mencela orang-orang yang tidak berhak di cela ! tahanlah lisanmu ! karena sesungguhnya anda akan diminta pertanggung jawaban atas setiap ucapanmu.
“Tiada suatu ucapanpun yang diucapkannya melainkan ada di dekatnya malaikat pengawas yang selalu hadir” [Qaaf : 18]
Berhati-hatilah dengan perkataan dusta, menyebarkan isu bohong, menuduh orang muslim tanpa bukti, berprasangka buruk terhadap kaum muslimin !!!
Seakan-akan saya bersama anda (orang yang merugi) pada hari kiamat, hari penyesalan,
musuhmu menuntutmu seraya mengatakan : Anda telah mendholimiku,
yang lain mengatakan : Anda mencelaku,
lawan yang lain mengatakan : Anda melecehkanku,
lawan yang lain mengatakan : Anda mempergunjingkanku dalam perkara yang tidak kusukai.
Ketika itu posisi anda begitu lemah dihadapan mereka, sehingga anda benar-benar berharap kepada Allah untuk membebaskanmu dari tuntutan mereka, terlebih ketika anda mendengar firmanNya.

“Artinya : Pada hari ini tiap-tiap jiwa diberi balasan dengan apa yang diusahakannya, tidak ada yang dirugikan pada hari ini. Sesungguhnya Allah amat cepat hisabnya” [Al-Mukmin : 17]

Maka engkau merasa yakin akan kebinasaanmu, dan anda teringat firman Yang Maha Agung dan Pengampun.
“Artinya : Dan janganlah sekali-kali kamu (Muhammad) mengira, bahwa Allah lalai dari apa yang diperbuat oleh orang-orang yang zalim. Sesungguhnya Allah memberi tangguh kepada mereka sampai hari yang pada waktu itu mata (mereka) terbelalak” [Ibrahim : 42]

Kita berlindung kepada Allah dari kehinaan, kita memohon hidayah dan taufiq dari-Nya.

Aku cinta padamu.kenapa aku sangat sukar untuk aku luahkan pada mu.adakah aku seorang yang penakut????apabila aku berjumpa dengannye jantung aku jadi tiba2 je berdenggup kencang bagai nak pecah.aku pm xthu mengapa...aduhhh.....arrrgggg.....ya allah kau la yang maha mengetahui segala kesulitan hamba mu yang hina ini.....tapi aku thu ada khidmah di sebalik kejadian ini.......ya allah kau la yang maha pengasih lagi maha penyayang maka permudahakn perjalanan hidupku agar aku dapat menenpuh hari-hari yang mendatang dengan aman dan mudah di setiap perkerjaanku.....amin....

01 May 2010


Aku pm xthu la mcn mane la ckit ag aku pnya team ni....dah la
aku seorg je laki.....n 2 prmpun......seorg tu trlalu srius(mmg skema gla la)
dan seorg ag 2 trlalu jujur...kita org akn brsama smpai la akhir thun dpan..huuuu lama tuuuu..ya allah mmg besar btl dugaan yg kau brikan
pda ku...kadang2 tu aku bleh jadi gileee...mane xnye aku yng buat lwak
asyik aku seorg je yg glak...diorg Harammm kalau nk gelak....
.tapi ad best nyee gak team ngn prpuan ni...huhu...aku xkna buat
keja2 yg mmerlukn stamina Otak yg tnggi..aku just setju je
ape yg diorg buat...haha...klau la aku yg kna buat semua bnda 2.
..mmg aku cari bmoh siam la.......

30 April 2010

Mood tenang,sangat tenang...aarrrrrrr nyaman nyee pagi ni…..........tnk Q semua kwn2,krna kau aku jdi tenang…ermmm…ape yg aku nk buat ari ni ek?....
·         Call lisa
·         Mcn nk Kuar mkan (peladang)…
·         Buat asgmnt….ermmm…mcn mlas jeee#$#%
·         Lepak blik tV…ad cite ke ari ni??
·         Rase2 mcn nk pegi umah mak cik....dh lme gilee xg ni...
·         Axtvt pling best ari ni>>TIDURRR


Benci betul lar aku dengan kau . Kalau boleh mintak simpang malaikat 44 dari selisih dengan kau hari ni." "ish, tak suka ar aku dengan kau, meluat tengok, aku benci kau ." "Kenapa la kau suka buat macam tu, benci aku tengok." "Bencinya aku, dah la hidung tak mancung, pipi lak tersorong-sorong." "Benci, Benci, Benci!" gedik...kenapa la msih ad lagi manusia seperti kau di dunia ni...aku pm xthu dari ceruk hujung jalan mane kau muncul....
ergg kalau nak ikut kan hati aku ni nak je aku bagi sepakan penalti kat mka kau....
dah muka xsebrape dah macan tenggiling buta aku tggok.pragai plak truk.....aku pm xthu la apa untung kau buat macn 2.barangkali kau suka tgk orang makihamu kau kot....
serius aku cukup meluat ngn kau.....!#$@!%#!@


 



geraMM..
aku akan Hidup Sesuka hati  aku,,
Sesungguhnya aku  pasti mati.
Aku akan Cintai siapa saja yang aku suka,
Sesungguhnya aku pasti akan berpisah dengannya
aku akan Lakukan apa saja yang aku  kehendaki,
Sesungguhnya aku  akan memperoleh balasannya...

27 April 2010

“”fOrGive mE,i LoVe hiM,i FoNd hiM.. “hE wHo nEvEr aSk aNythiNg abOut mY dEePeSt fEeLing.. “hE wHo nEvEr tRy tO uNdErstAnd aBouT mE.. “hE wHo tAkE mY dReAms aWay.. “hE wHo aLwaYs mAke mE thiNk aBouT hiM.. AND HE IS YOU….””

24 April 2010

masa ni kita org baru smpai ke NAZA --gurun...biasa la sesi brgmbar...mmg gila2...huhu
  
dari tpi sana......faeezan,anis(ni wtak pnbantu jee)entah mcn mane bleh masuk ni....huuhu,.................qayyum,dan yang paling tpi akuuuuu,,,uhuh

Ermm...ni la gmbr kta org yg trlbat dlm lwatan 2...uhuuh

 dari kiri...ermmm..xslap aku mcn afiq,mat,...shah....qayyum.....AKUU....adam...huhhu
mmg best...ad stu yg best psal ari ni...kta org xde klas...uhuuuuuuuu nikmatttt nyeeee...huuuhuu

22 April 2010

Bangun dan tinggalkanlah tidur panjang …
Sungguh Islam telah kembali …
Di jalan Alloh kita telah berjalan dan mengumandangkan jihad …
Kelompok orang mukmin telah bangkit …
Dengan para pemuda yang jujur …
Dalam malam-malam nestapa mereka berjalan …
Di belakang Al Qur’an yang nyata …
Mereka tidak peduli dengan berbagai kesusahan di antara taring-taring zaman …
Bangun dan tinggalkanlah tidur panjang …
Sungguh Islam telah kembali …
Di jalan Alloh kita telah berjalan dan mengumumkan jihad …
Sampaikanlah kabar gembira kepada manusia …
Dengan subuh yang terbit dengan terang …
Wahai malam-malam para pendholim …
Wahai kehinaan orang-orang yang bermain …
Wahai kesia-siaan selama bertahun-tahun …
Telah datang janji yang nyata …
Kami telah datang kepada kalian dengan membawa senapan dan qur’an yang nyata

20 April 2010



Masa ini masa lalu masa depan…hari berganti lewati kisah senang bahagia sedih susah sulit…akankah kau ingat slalu kelamnya masa lalu tidakkah kau cuba menatap cerahnya matahari pagi dan kau cuba menatap hatimu..dalam mengenang masa lalumu yg kelam_waktu tak mungkin berhenti ataupun mengulang_waktu akan terus berjalan_buatlah smua itu jdi kenangan~dan simpan sbagai pelajaran_jangan pernah putus asa,untuk slalu mencuba dan ber usaha_suatu saat nanti kamu pasti dapatkan kebahagiaan yang lebih dri sakit yg kau derita,itu pasti jika kamu mau…sudahlah aku cukup puas bleh ungkapkan rasa hatiku……ku slalu berdo’a_smoga stiap saat kau buka matamu kebahagian akan slalu bersamamu…buat kamu ..

;;