10 May 2010

Pengalaman telah banyak mengajara aku erti kehidupan di dunia ni,pahit ,manis,geram.rasa kasih dan sayang ,suka duka ,kecewa,hampa,cinta.......CINTA........cinta2..cinta.inilah perasaan yang selalu ada di dalam diri ku tidak pernah rasa jemu Dengan rasa cintalah muncul semua perasaan  di jiwaku.......semua nya telah aku lalui dan aku jalani..ada yang manis dan ada juga yang pahit ...walaupm amat berat, itu la hakikat sebenar kehidupan ku.....sekarang ini aku masih lagi xtahu kemana arah kehidupan ku yang sebenar nya di masa akan datang..adakah aku akan jadi pengemis jalanan,buruh kasar,pencuci bangunan,rempit jalanan......atau aku akan jadi engineer,usahawan yg berjaya,ahli perniagaan,....kemana kah hidupku???aku juga tahu aku tidak akan hidup didunia ini untuk selama nya..dan aku yakin kematian akan semakin hampir dengan ku,...ya allah sebelum kau ambil nyawa ku,berilah peluang dan kesempatan pada ku untuk rapat ,dekat dengan mu...aku tahu kehidupan aku yang sebenar nya adalah di sana iaitu di akhirat......dunia,dunia......mengapa dugaan di dunia ini sangat berat bagi manusia seperti ku.insan selalu lalai dan leka.terlalu seronok mencari keseronokan didunia yang sementara..........yang entah ada, entah tidak iman di dada.....aku akan mati..mati.....mati2 ..di hati ku perasaan mati telah mula wujud “”bukan kematian yang aku takutkan,nmun yg aku takutkan adalah bgaimana keadaan aku nanti pada saat mati,...........................mudah-mudahan suatu saat nanti aku meninggal dgn khusyuk dan istiqammah,,amin..””

0 Comments:

Post a Comment